משרדינו נותן שירותים מקיפים לחברות ולארגונים שונים כמו עמותות , שותפויות וכדומה.
שירותים הם:
לווי בפתיחת חברה, לווי עסקי ויעוץ מס, שירותי הנהלת חשבונות, דיווח והגשת דו”חות חודשיים, חשבות שכר, שירותי ביקורת חשבונאית, הגשת מאזן לרשויות המס, ייצוג מול רשויות המס.
להלן כמה נקודות חשובות לפני שפותחים חברה:
פתיחת חברה – הצעדים הראשונים
פתיחת חברה היא צעד חשוב וגדול עבור אנשים רבים. יש בו אפשרויות רבות, תקוות ושאיפות להצלחה לצד לא מעט סיכונים. זו הסיבה שבעטיה הקמת חברה צריכה להיעשות בליווי צמוד של אנשי מקצוע רלוונטיים המכירים את כל ההיבטים המשפטיים של העניין כמו עורכי דין או כאלו המכירים את דרך ההתנהלות למול רשויות המס כמו רואי חשבון או יועצי מס. לצד אנשי מקצוע טובים שבוודאי מקלים את העבודה ישנם לא מעט פרטים שיש לדעת לעומק בעת פתיחת חברה ובעת ניהולה השוטף לאחר מכן. אי שליטה במכלול הפרטים יכול לעקב פתיחתה של חברה או להעיב על תפקודה בעתיד.
הגדרות החוק
לפני שנפרט מעט על כל הפרטים הטכניים שיש לעשות בעת פתיחת חברה נגדיר מהי חברה בהגדרתה המשפטית. ובכן, חברה היא ישות משפטית המאגדת אנשים למען מטרה משותפת (לרוב הפקת רווח כספי). בכל מדינה מודרנית הקמת חברה היא הדרך המרכזית לקיומה של פעילות עסקית משותפת לקבוצה של אנשים. הרעיון המשפטי שעומד מאחורי הגדרתה של חברה הוא שהחברה הינה גוף משפטי שונה ונפרד ממייסדיו המהווים לרוב את בעליה באמצעות החזקת מניות ונקראים בעלי מניות. המנייה שברשות כל אחד מהם היא למעשה אגד של זכויות וחובות של המחזיק בה כלפי החברה ולהפך. בנוסף ישנה הפרדה כמעט מלאה בין הישות המשפטית של החברה לבעלי המניות שלה. רוב החברות מאוגדות בצורה המקנה לבעליהן אחריות מוגבלת, דבר המצוין בשמה של החברה (בישראל הסיומת המסמלת על כך היא בע”מ).
פתיחת חברה – כל מה שצריך לדעת
פתיחת חברה היא זכות הניתנת לכל אדם כל עוד החברה היא אינה כזו הנוגדת את החוק או מייצגת אינטרסים בלתי מוסריים. טרם פתיחת חברה יש לנקוט במספר צעדים, אותם מומלץ לבצע בעזרת אנשי המקצוע הרלוונטיים.
- הצעד הראשון הוא הגשת בקשה לפתיחת חברה לידי רשם החברות בנוסף להצהרת הדירקטורים הראשונים ועותק של תקנון החברה. הגשה זו כרוכה בתשלום אגרת רישום.
- הצעד השני מעביר את הכדור לידיו של רשם החברות שתפקידו לבדוק האם מתקיימות כל הדרישות לרישום חברות על פי חוק החברות. בין היתר יבדוק הרשם אם שם החברה עומד בדרישות החוק, את מטרות החברה, את הון המניות הרשום, את הגבלת האחריות, חתימת בעלי מניות ראשונים, פרטי בעלי המניות ואימות זהותם מול עורך דין.
- כעת, במידה והרשם אישר את כל הפרטים והחברה קיבלה תעודת התאגדות יש לגשת לבנק ולפתוח חשבון עסקי
- הצעד הבא – פתיחת תיק במע”מ
- בשלב זה יש לגשת למס הכנסה ולפתוח שם תיק
- לבסוף, אם בכוונתכם להעסיק עובדים בחברה יש לפתוח תיק ניכויים במס הכנסה וביטוח לאומי.
חשוב לציין כי פתיחת חברה וניהולה כרוכים בבירוקרטיה רבה ולכן מומלץ לשכור את שירותיו של רואה חשבון מקצועי שילווה את החברה, יעזור לה בפתיחת כל התיקים שציונו לעיל ויכין עבורה את הדוחות השנתיים.